Bestilling
Startsiden / Kundeservice / Bestilling
Her kan du lese mer om hvordan du går fram for å legge inn en bestilling hos oss. |
Godt å vite
Hos oss kan du bestille online, via vår kundeservice eller i en av våre butikker. Handler du via offentlig sektor som kommuner og fylkeskommuner, eller er du avtalekunde hos oss, anbefaler vi at du tar kontakt for å legge inn en bestilling.
På www.scandinavianphoto.no kan du legge inn bestillingen på norsk. Du kan også handle via vår svenske, danske eller finske hjemmeside.
Legg inn en bestilling på telefon eller e-post
Våre eksperter hjelper deg gjerne med å finne riktig utstyr for dine behov. Du er hjertelig velkommen til å kontakte oss på 21 65 98 40 eller via vårt kontaktskjema, mandag–fredag kl. 08:00–21:00 og lørdag 10:00–16:00. Du kan også besøke en av våre butikker, så hjelper vi deg på stedet.
Vi legger inn din bestilling med det leveringsalternativet du foretrekker, og sender deretter en lenke via SMS og e-post hvor du kan velge hvilket betalingsalternativ du ønsker å benytte. Lenken er aktiv i 7 dager og når du har valgt betalingsmåte, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post, og vi vil umiddelbart begynne å behandle bestillingen din. Av sikkerhetsmessige årsaker kan det hende du må identifisere deg med BankID.
Her kan du lese mer om leveringsalternativene og betalingsalternativene vi tilbyr.
Legg inn en bestilling online
Vi anbefaler at du logger på kontoen din hos oss før du går videre til kassen. Hvis du ikke allerede er medlem, kan du raskt og enkelt opprette en konto her. Som medlem kan du se dine tidligere bestillinger, lagre favorittproduktene dine og se dine personlige tilbud.
Når du er logget inn og har funnet produktet du ønsker å kjøpe, legger du det i handlekurven din ved å klikke "Legg i handlekurv" på produktsiden. Klikk deretter på knappen "Til kassen" for å gå videre til betalingen.
I kassen kan du se alle produktene i handlekurven din. Her kan du også registrere betaling med gavekort eller legge inn en rabattkode for å oppdatere den endelige prisen på bestillingen din. Du får også anbefalinger om tilbehør som passer til produktene dine.
Neste steg er å velge det leveringsalternativet som passer deg best. Skriv inn postnummeret ditt for å få frem alternativene. Her kan du lese mer om leveringsalternativene vi tilbyr.
Da er det på tide å velge betalingsmåte sammen med vår samarbeidspartner Svea Bank. Velg om du vil handle som privatperson eller som bedriftskunde og fyll deretter inn informasjonen som skal være med i bestillingen. Vær oppmerksom på at det er ditt ansvar å legge inn informasjonen riktig.
Det siste trinnet er å fullføre bestillingen. Når du trykker på knappen har du akseptert Scandinavian Photos kjøpsvilkår og Svea Banks kjøpsvilkår. Av sikkerhetsmessige årsaker kan det hende du må identifisere deg med BankID.
Ordre og leveringsbekreftelse
Når du handler på nett vil du motta din første ordrebekreftelse på nettsiden vår. Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi deg en e-post med din ordrebekreftelse som pdf, uavhengig av om du har handlet på nett, telefon eller e-post. Det er ditt ansvar å kontrollere at informasjonen på ordrebekreftelsen er korrekt. Dersom noen av opplysningene er feil, må du kontakte vår kundeservice umiddelbart slik at vi kan rette det. Du kan ikke gjøre endringer i bestillingen når vi har sendt pakken din.
Ordrebekreftelsen er ikke bindende og betyr ikke at avtale er inngått. En bindende avtale inngås når vi sender deg en leveringsbekreftelse på e-post. Før leveringsbekreftelsen er sendt, kan vi nekte bestillingen din helt eller delvis - for eksempel hvis du har gitt oss feil informasjon, hvis vi har mistanke om forsøk på svindel eller på grunn av et endelig salg. I så fall vil vi varsle deg via e-post så snart vi kan.
Kan jeg kansellere bestillingen min?
Du kan ikke kansellere bestillingen din selv. Kontakt vår kundeservice umiddelbart, så ser vi om det er mulig å stoppe bestillingen din før den sendes fra vårt lager. Vi gjør vårt beste for å behandle alle bestillinger så raskt som mulig og derfor er det ikke alltid mulig å kansellere. Hvis bestillingen din er sent i prosessen eller allerede er sendt, må du gjøre en retur.