Betaling
Startsiden / Kundeservice / Betaling
Her kan du lese mer om våre betalingsalternativer og se hvilken som passer deg best. Du finner også informasjon om kvitteringer. |
Godt å vite
Betalingsalternativene som vises i kassen avhenger av informasjonen du oppgir – for eksempel kan alternativene variere avhengig av om du for eksempel har organisasjonsnummer.
Hvis du oppdager at det er feil informasjon på bestillingen din, må du kontakte vår kundeservice innen 30 dager etter kjøpet.
Betalingsalternativer
I samarbeid med Svea Finans tilbyr vi kortbetaling, Vipps, fakturabetaling, delbetaling, kontobetaling og direktebetaling via nettbank. Vi tilbyr også betaling med gavekort kjøpt hos oss.
Har du handlet på nett kan du raskt og enkelt få oversikt over dine gjeldende fakturaer via Mine Sider på www.svea.com. Her kan du lese Svea Banks generelle vilkår.
Kortbetaling
Betaling med kort skjer etter gjeldende regler for nettbetaling i Norge og EU. Vi bruker Svea Banks/Webpays hostede PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning. Vi aksepterer Visa, MasterCard og American Express. Pengene trekkes fra kontoen din når du godkjenner transaksjonen og fullfører bestillingen.
Alle transaksjoner sendes via SSL (Secure Sockets Layer) som er sikkert kryptert. Ingen kortnummer lagres. Vi bruker 3D Secure, som er den nyeste sikkerhetsteknologien for kredittkortbetalinger på nett. Det er en standard utviklet av Visa, Mastercard og American Express med den hensikt å sikkert validere deg som forbruker når du handler på nett.
Vipps
Du kan betale med Vipps gjennom Vipps-appen på mobil eller nettbrett. Du betaler raskt, enkelt og sikkert ved å bekrefte betalingen din i appen.
Faktura via Svea Bank
For å kunne betale med faktura i Svea Bank må du oppgi personnummer eller organisasjonsnummer. Det kreves også at du er over 18 år og registrert i Norge. Den vanlige kredittsjekken finner sted etter at du har lagt igjen dine personlige opplysninger i kassen. Hvis en kredittrapport blir tatt, vil en kopi bli sendt til deg.
Betalingsfristen for en faktura er 14 dager for deg som privatperson og 30 dager for deg som handler via en bedrift fra faktureringsdato. Ved forsinket betaling sendes lovpålagt purregebyr, og forsinkelsesrente belastes med 2 % per måned. Ved manglende betaling overleveres fakturaen til inkasso. Alle fakturaer overleveres av SP til Svea Bank.
Dersom du ikke får faktura som valgmulighet i kassen, kan det skyldes for eksempel kredittvurderingen din eller at du har oppgitt feil informasjon. Når du velger en faktura kan det av sikkerhetsmessige årsaker være behov for å identifisere deg med Mobil BankID. Du vil motta din faktura på e-post fra Svea Bank når vi har sendt bestillingen din.
Har du spørsmål om kredittvurderingen eller mangler fakturaen din, kan du kontakte Svea Bank her.
SP Faktura
Vi tilbyr fakturaer til visse juridiske personer som et selskap, en forening, en stiftelse, en organisasjon eller en stat, etter at en kredittvurdering er utført. Betalingsfristen for en faktura er 30 dager fra faktureringsdatoen. Ved forsinket betaling sendes et lovpålagt purregebyr, og det belastes forsinkelsesrenter i henhold til gjeldende rentelovgivning. Ved manglende betaling overlates fakturaen til inkasso og inkassoselskapets kostnader og gebyrer tilkommer etter gjeldende rett.
For å handle med SP Invoice må du søke om konto hos oss. Ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg med å opprette en konto og legge inn bestillingen med SP Invoice som betalingsalternativ. Du kan derfor ikke velge denne betalingsmåten selv på vår nettside.
Delbetaling
Gebyr: fra 195 kr
Du kan velge å delbetale kjøpet ditt via Svea Finans. Du velger delbetalingsplan i kassen ved å krysse av for det alternativet som passer deg best. Du kan alltid betale kjøpet i sin helhet når som helst før forfallsdatoen.
For å kunne delbetale med Svea Finans må du oppgi personnummer. Det kreves også at du er over 18 år og registrert i Norge. Ordinær kredittsjekk utføres etter at du har lagt inn dine personlige opplysninger i kassen. Hvis en kredittsjekk er utført vil en kopi av denne bli sendt til deg.
Ekstra avgifter kan påløpe. Etableringsgebyret belastes på den første fakturaen og du kan alltid velge å betale restbeløpet tidligere.
Delbetalingsalternativer
3 måneder: Rentefritt – Adm.gebyr 45 kr/mnd – Etableringsgebyr 195 kr
6 måneder: Rentefritt – Adm.gebyr 45 kr/mnd – Etableringsgebyr 295 kr
12 måneder: Rentefritt – Adm.gebyr 45 kr/mnd – Etableringsgebyr 395 kr
24 måneder: Rente 9.95% – Adm.gebyr 45 kr/mnd – Etableringsgebyr 495 kr
36 måneder: Rente 9.95% – Adm.gebyr 45 kr/mnd – Etableringsgebyr 595 kr
48 måneder: Rente 9.95% – Adm.gebyr 45 kr/mnd – Etableringsgebyr 695 kr
Les mer om delbetaling her. Hvis du har spørsmål rundt delbetaling kan du kontakte Svea her.
Gavekort
Du kan betale kjøpet ditt helt eller delvis med et gavekort fra SP. Når du ønsker å bruke gavekortet ditt fyller du inn gavekortnummeret og pinkoden på baksiden av gavekortet i kassen. Da vil du umiddelbart se det endelige beløpet for kjøpet ditt.
Gavekort er gyldige i tre år fra kjøpsdato og kan ikke løses inn mot kontanter. Vi er ikke ansvarlige for stjålne eller tapte gavekort.
Her kan du kjøpe gavekort hos oss. Maksimumsbeløpet du kan laste et gavekort med er 10 000 kroner.
Kvittering
Har du valgt kortbetaling, Vipps eller direktebetaling via nettbank?
Dersom du har valgt kortbetaling, Vipps eller direktebetaling via nettbank, sender vi kvitteringen din på epost umiddelbart når du har lagt inn bestillingen. Dette er en bekreftelse på betalingen din.
Når vi sender pakken din, vil du motta en ny kvittering på e-post. Dette er ditt kjøpsbevis, som du bør bruke ved for eksempel retur eller klage.
Har du valgt faktura, delbetaling, kontobetaling eller gavekort?
Hvis du har valgt faktura, delbetaling, kontobetaling eller gavekort, sender vi kvitteringen din på e-post når bestillingen din er sendt fra oss. Vi sender en kvittering per levering dersom bestillingen din er delvis levert. Du kan lese mer om dellevering her.
Har du mistet kvitteringen?
Har du mistet kvitteringen kan du kontakte vår kundeservice. For å finne kvitteringen og sende den til deg på e-post som pdf, må vi vite beløpet på bestillingen og datoen da du foretok kjøpet.