Kjøpsvilkår

Startsiden / Kundeservice / Kjøpsvilkår

Her kan du lese våre fullstendige kjøpsvilkår, som inkluderer utfyllende informasjon om bestilling, betaling, levering, reklamasjoner, angrerett og åpent kjøp. Når du legger inn en bestilling hos oss, godtar du disse vilkårene.

1. Om disse Kjøpsvilkårene

1.1 Disse kjøpsvilkårene («Kjøpsvilkårene») gjelder for alle kjøp du eller selskapet du representerer («du») gjør fra Scandinavian Photo AS.

1.2 Vilkårene gjelder for kjøp gjort fra [www.scandinavianphoto.no] og relaterte nettsteder ("Nettstedet"), i en av våre fysiske butikker eller ved å kontakte oss direkte med mindre annet er avtalt. En avtale om kjøp inngås med Scandinavian Photo AS, med organisasjonsnummer [981 920 775 og adresse Kongens gate 23
0153 Oslo, Norge] ("SP", "oss" eller "vi").

1.3 Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, er den enkleste måten å gjøre dette på å besøke en av butikkene våre eller kontakte vår kundeservice via e-post på [info@scandinavianphoto.no] eller via telefon [21659840].

2. Bestilling

2.1 Ved å handle hos oss og dermed akseptere Kjøpsvilkårene, forplikter du deg til å følge dem på dine egne vegne. Hvis du representerer et selskap, aksepterer du kjøpsbetingelsene på vegne av selskapet og garanterer at du har myndighet til å godkjenne disse og foreta kjøp på vegne av selskapet.

2.2 For å foreta et kjøp som privatperson må du være over 18 år og ha rett til å inngå kontrakt i henhold til gjeldende lov, for eksempel ikke være under vergemål.

2.3 Hvis du velger å opprette en konto på nettstedet, kan du enkelt se informasjon om bestillingen din. Du kan finne tidligere bestillinger raskt og enkelt på ett sted. Som bedriftskunde får du også tilgang til muligheten til å søke om faktiske betalings- og forretningspakker.

3. Ordre- og leveringsbekreftelse

3.1 Når du har fullført kjøpet på nettstedet, vil du motta en automatisk bekreftelse som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Ordrebekreftelsen er ikke en bindende ordrebekreftelse og innebærer ikke at det er inngått en bindende avtale. En bindende kontrakt inngås bare når leveringsbekreftelse er sendt.

3.2 Inntil den endelige leveringsbekreftelsen er sendt, kan vi nekte bestillingen din helt eller delvis, for eksempel hvis du har gitt oss feil informasjon i kassen, hvis vi mistenker forsøk på svindel eller på grunn av sluttsolgt vare. I slike tilfeller vil vi varsle deg så snart vi kan.

4. Produkter med digitale deler

4.1 Noen av produktene våre er sammenkoblet eller integrert med digitalt innhold eller digitale tjenester. Dette betyr at produktet ikke fungerer helt eller delvis uten digitalt innhold eller tjeneste. Det kan for eksempel være operativsystemer, programmer og annen programvare som er forhåndsinstallert på kjøpstidspunktet eller installeres på et senere tidspunkt. Du vil ha tilgang til eller få tilgang til disse digitale delene i forbindelse med kjøpet – med mindre annet er oppgitt når du handler.

4.2 Vi vil gi deg informasjon om å gjennomføre oppdateringene som er nødvendige for at produktet ditt skal fungere i samsvar med det som kreves av obligatorisk forbrukerlovgivning.

5. Priser og mva.

5.1 Ved bestilling er det de prisene som er oppgitt på Nettstedet på bestillingstidspunktet som gjelder. Alle priser presenteres i lokal valuta og inkluderer gjeldende mva med mindre du velger å vise prisene ekskl. mva. Prisene inkluderer ingen betalings- og fraktkostnader, som er oppført separat.

5.2 Hvis prisen eller informasjonen om et produkt som er oppført på Nettstedet er feil og du innså eller burde ha innsett dette, har vi rett til å endre eller kansellere bestillingen din. Prisen og informasjonen om et produkt er gitt med forbehold om utskrifts- og skrivefeil samt unøyaktigheter i de angitte tekniske spesifikasjonene.

5.3 Ordinær pris, det vil si en svart eller gjennomstreket pris, refererer til den laveste prisen hos Scandinavian Photo for det respektive produktet i løpet av de siste 30 dagene.

5.4 Taxfree-kjøp kan utstedes ved innsamling av produkter i en av våre butikker, eller hvis vi sender pakken din utenfor Sverige, Danmark, Finland og Norge.

6. Betaling

6.1 I samarbeid med vår leverandør av betalingstjenester Svea Finans tilbyr vi flere ulike betalingsalternativer. Avhengig av om du handler som privatperson, enkeltpersonforetak eller selskap, og avhengig av om du velger å oppgi organisasjonsnummer, tilbyr vi forskjellige betalingsalternativer som kortbetaling, Vipps, fakturabetaling, delbetaling, kontobetalning og direkte betaling via nettbank. Klikk her for å lese mer om hver betalingsmåte. Eventuelle restriksjoner på betalingsalternativer kan gjelde.

6.2 I forbindelse med betalingen inngås en egen avtale med Svea Finans med egne vilkår og betingelser som fremkommer i kassen. Klikk her for å lese betalingsbetingelsene for Svea Checkout.

6.3 Hvis du har gjort kjøpet ditt på Nettstedet, kan du raskt og enkelt få oversikt over dine eventuelt gjeldende fakturaer via www.svea.com.

7. Gavekort

SP gavekort er gyldige i 3 år fra utstedelsesdatoen og kan brukes som betalingsmåte når du handler hos oss. Du kan bruke flere gavekort på samme kjøp , samt bruke gavekort som delbetaling for et kjøp . Hvis verdien av gavekortet overstiger gjeldende kjøpspris, vil det overskytende beløpet bli lagret på gavekortet og kan brukes ved et senere kjøp til slutten av gavekortets gyldighetsperiode. For å bruke gavekortet på Nettstedet, må du fylle ut gavekortnummeret og PIN-koden i kassen. Vi erstatter ikke tapte gavekort.

8. Frakt og levering

8.1 Vi leverer til deg med leveringsalternativet du velger i kassen. Leveringsalternativene som tilbys, avhenger av hvilken type produkt du har kjøpt og hvor det skal leveres. Vi tilbyr også muligheten for hentning i vår butikk. Hvis pakken overskrider dimensjonene som er angitt for leveringsalternativet, vil den bli levert til nærmeste postterminal.

8.2 Avhengig av fraktalternativet du velger, vil fraktgebyrer påløpe. Beløpet på fraktgebyret er oppgitt på Nettstedet og i kassen.

8.3 Du finner informasjon om dine gjeldende fraktalternativer på nettstedet og i kassen. Husk at alle leveringsalternativer krever identifikasjon eller signering når du mottar pakken. Klikk her for å lese alle detaljer om leveringsalternativer og leveringskostnader.

8.4 Forventet leveringstid avhenger av leveringsalternativet du velger, og om produktet er på lager. Forventet leveringstid er angitt på Nettstedet og i kassen.

8.5 Hvis bestillingen din inneholder flere produkter, hvorav noen ikke er på lager hos oss, kan vi sende produktene i flere leveranser til deg. Delvis levering skjer i et slikt tilfelle uten ekstra kostnad. Skulle du ikke ønske at vi skal levere bestillingen din, må du kontakte vår kundeservice på kontaktinformasjonen som er oppgitt i begynnelsen av disse kjøpsvilkårene umiddelbart etter at bestillingen din er lagt inn.

9. Uavhentede pakker

Du er ansvarlig for å motta eller hente leveransen din i samsvar med det som er angitt i instruksjonene du mottar i forbindelse med bestillingen. Pakker hos postagenter eller noen av våre butikker som ikke hentes innen på den tiden som er angitt i hentemeldingen vil bli sendt tilbake til vårt lager. I disse tilfellene har vi rett til å kreve en administrasjonskostnad på minst 295 NOK. Summen tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt i tilfeller der du ikke henter pakken på postkontoret, i butikkene våre eller mottok pakken din med bud eller hjemlevering.

10. Tilbud, rabattkoder og gaver

10.1 Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud ("Tilbud"). Slike Tilbud er kun gyldige for den perioden som er spesifisert i forbindelse med et slikt Tilbud og med vilkårene som er angitt i forbindelse med Tilbudet. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre det er uttrykkelig angitt på nettstedet.

10.2 Du må oppgi en eventuell kode eller på annen måte aktivere det aktuelle Tilbudet før du fullfører kjøpet for å dra nytte av tilbudet. Hvis du returnerer bestilte produkter, kan det bety at du ikke lenger oppfyller de spesifikke vilkårene som gjelder for Tilbudet, noe som kan bety at du i slike tilfeller må returnere en gave eller ikke lenger kan motta en viss rabatt. Ellers gjelder disse Kjøpsvilkårene også for Tilbud.

11. Angrerett og åpent kjøp

11.1 Vi gir alle kunder rett til å kansellere kjøpet innen 30 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar produktet du har kjøpt. For selskaper krever vi imidlertid et gebyr i tilfelle ødelagt emballasje.

11.2 I tillegg til den lovbestemte angreretten på 14 dager , gir vi alle kunder ytterligere 16 dager med åpent kjøp. Dette betyr at du har totalt 30 dager på deg til å returnere kjøpet med mindre annet er spesifikt avtalt. For noen produkter gjelder dette bare hvis du ikke har ødelagt emballasjen, les mer om det nedenfor.

11.3 Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema.

Unntak for visse produkter

11.4 Noen produkter er unntatt fra angreretten og åpent kjøp. Dette gjelder produkter med forseglet lyd- eller videoopptak eller et forseglet dataprogram der du har brutt forseglingen. Også produkter med en forsegling som på grunn av helsemessige eller hygienemessige årsaker (for eksempel hodetelefoner i øret) kan ikke returneres hvis du har brutt forseglingen på produktet. Også digitale lisenser der du uttrykkelig har samtykket til leveringsstart og avtalt at det dermed ikke er angrerett. Åpent kjøp gjelder heller ikke produkter med lagringsmedier som har ødelagt emballasje som harddisker, minnekort, datamaskiner og mobiltelefoner, samt forbruksvarer med ødelagt emballasje som blekkpatroner, batterier, fotopapir, utvikling, rengjøring og lignende produkter. Produkter som også er ekskludert, er produkter med abonnementer. For foretak er spesialbestilte produkter utenfor det vanlige sortimentet unntatt fra åpent kjøp.

Verdireduksjon og brukte produkter for forbruker

11.5 Hvis du som forbruker utøver din angrerett eller åpent kjøp innen 30 dager, har vi rett til å foreta et verdireduksjonsfradrag før vi foretar refusjonen, og om du bruker produktet mer enn nødvendig for å bestemme dets natur, egenskaper og funksjon. Fradragsbeløpet bestemmes ved å sammenligne verdien av produktet ved retur sammenlignet med opprinnelig verdi på kjøpstidspunktet. For å få full refusjon i tilfelle angrerett, anbefaler vi derfor at du sender produktet tilbake i sin opprinnelige tilstand, i originalemballasje og med alle deler og tilbehør.

Verdireduksjon og brukte produkter for foretak

11.6 For å kunne motta full refusjon ved åpent kjøp som foretak, kreves det at produktet og produktemballasjen er i ny stand der eventuell forsegling ikke er ødelagt. I tilfeller der emballasjen er ødelagt, belaster vi et verdireduksjonsfradrag. Fradragsbeløpet bestemmes ved å sammenligne verdien av produktet ved retur sammenlignet med opprinnelig verdi på kjøpstidspunktet

Slik returnerer du kjøpet i tilfelle angrerett og åpent kjøp

11.7 Hvis du ønsker å kansellere kjøpet ditt, må du varsle oss innen 30 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar eller henter produktet. Du kan gi oss beskjed ved å kontakte vår kundeservice via e-post på [info@scandinavianphoto.no] eller på telefon [21659840]. Du kan også besøke vår fysiske butikk. Vi vil da hjelpe deg med din retur.

11.8 Etter at du har varslet oss om at du vil returnere kjøpet, må du sende produktet tilbake innen 14 dager. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returforsendelsen forårsaket av å være uaktsom, for eksempel når du pakker produktet.

Returforsendelse

11.9 Du betaler for returforsendelsen selv når du returnerer kjøpet. Hvis du sender pakken tilbake, er returforsendelsen 79 NOK, du får informasjon om din nåværende returkostnad når du varsler oss om at du vil angre på kjøpet. Kostnaden for returforsendelsen vil bli trukket fra refusjonen eller trukket fra ved kreditering av fakturaen din.

Tilbakebetaling

11.10 Når du har returnert kjøpet, vil vi gjennom vår betalingstjenesteleverandør refundere innen 14 dager fra den dagen du varslet oss om at du ønsker å kansellere kjøpet. Vi vil imidlertid ikke refundere før vi har mottatt produktet tilbake eller før du har vist at du har sendt det til oss.

11.11 Refusjoner vil bli gjort til deg ved hjelp av samme betalingsmetode du valgte på kjøpstidspunktet, med mindre vi er enige om noe annet. Hvis du har bestemt deg for å betale med faktura og forfallsdatoen er passert og du derfor allerede har betalt for produktet, vil du motta refusjon til kontoen din.

12. Garanti

12.1 Gjennom våre produsenter har noen av våre produkter garanti . I noen tilfeller gir vi også en garanti på brukte produkter. Informasjon om hvilke produkter som dekkes av garantien finner du på Nettstedet og i den respektive produktbeskrivelsen på Nettstedet.

13. Reklamasjon

13.1 Hvis det er noe galt med produktet ditt, har du rett til å reklamere på det defekte produktet i samsvar med obligatorisk forbrukerlovgivning som gjelder i landet der du har din vanlige bolig. I Norge har du som forbruker reklamasjonsrett i to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsretten fem år. Du som handler i din stilling som foretak har to års reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Hvis du vil klage på et produkt, må du kontakte oss innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen.

13.2 Noen av produktene våre har kortere holdbarhet og kan påvirke vurderingen av om det er en original feil eller ikke, for eksempel blekkpatroner og batterier.

13.3 Du kan reklamere ved å kontakte vår kundeservice via e-post på [info@scandinavianphoto.no] og på telefon [21659840]. Du kan også besøke en av våre fysiske butikker. Vi vil da hjelpe deg videre med klagen din. Du kan også kontakte følgende adresse: Scandinavian Photo AS, Kongens gate 23, 0153 Oslo.

13.4 Når det klagede produktet er mottatt og vi har fastslått at klagen er gyldig, vil vi refundere deg i samsvar med gjeldende lov. Vi har imidlertid rett til å avslå en klage hvis det viser seg at produktet ikke er feil i henhold til det som gjelder ved lov. Hvis klagen ikke er gyldig, har vi rett til å kreve et administrasjonsgebyr på 750 NOK, som tilsvarer våre kostnader for undersøkelse av produktet og fraktkostnader. For å unngå en slik kostnad anbefaler vi at du kontakter vår kundeservice og beskriver feilen før du returnerer produktet til oss.

14. Våre forpliktelser

14.1 Hvis du har opptrådt som privatperson og det er noe galt med produktet ditt, eller hvis leveransen på vei til deg er forsinket, er vi ansvarlige for skade du har lidd som følge av feilen eller forsinkelsen, i henhold til gjeldende obligatorisk forbrukerlovgivning. Vi er imidlertid bare ansvarlige for skader i den grad du har tatt rimelige skritt for å begrense skaden din. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader som du kunne unngått ved å gjøre rimelige tiltak.

14.2 Vi er ikke ansvarlige for skader forårsaket av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll, for eksempel krig, streik, pandemi eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighet kunne forutse (Force Majeure). Hvis en part, på grunn av Force Majeure, forhindres fra å oppfylle sine forpliktelser i henhold til avtalen eller disse kjøpsvilkårene, har hver part rett til å trekke seg fra avtalen uten plikt til å kompensere den andre parten for skade eller tap.

15. Om disse Kjøpsvilkårene

15.1 Vi har rett til å endre disse Kjøpsvilkårene, men Kjøpsvilkårene du godtok på kjøpstidspunktet gjelder alltid for dette kjøpet. Alle endringer vil gjenspeiles i den nyeste publiserte versjonen av Kjøpsvilkårene på Nettstedet. Endringer trer i kraft fra det tidspunktet du har godtatt Kjøpsvilkårene, det vil si når du foretar et nytt kjøp på Nettstedet.

15.2 Disse Kjøpsvilkårene skal tolkes og anvendes i samsvar med Norsk lov. Skulle noen bestemmelser i disse Kjøpsvilkårene anses å være ugyldig eller ikke kan håndheves av en domstol med kompetent jurisdiksjon, myndighet eller alternativ tvisteløsningsorgan, vil de andre delene av denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse Kjøpsvilkårene forbli gyldige og rettskraftige i sin helhet i samsvar med gjeldende lov. Du har alltid rett til de obligatoriske forbrukerrettighetene som gjelder i landet der du har vanlig opphold. Ingenting i disse Kjøpsvilkårene skal tolkes som en begrensning av slike rettigheter.

16. Ansvarsbegrensning for foretak

For kunder som opptrer i sin kapasitet som foretak, er vi ikke ansvarlige for indirekte tap eller tapt fortjeneste. I tillegg er vårt ansvar i henhold til disse Kjøpsvilkårene for tap eller skade begrenset til et beløp som tilsvarer det totale beløpet kunden har betalt til SP for produktet som tapet eller skaden er relatert til eller oppstår fra.

17. Spørsmål, klager eller tvister

17.1 Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål eller klager angående bestillingen din. Du kan enkelt nå oss via kontaktinformasjonen som er oppgitt i begynnelsen av disse Kjøpsvilkårene.

17.2 I tilfelle en tvist med privatpersoner, følger vi beslutningene til alternative tvisteløsningsorganer. Klikk her for å få tilgang til ADR-enheten i landet ditt. [ I Norge kan du kontakte Forbrukerklagenemnda . Du kan kontakte Forbrukerrådet via deres hjemmeside eller ved å sende et brev til Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo.]

17.3 Du som privatperson har også mulighet til å klage via EUs nettbaserte plattform for tvisteløsning, som du kan nå her.

17.4 Uansett hva som er angitt ovenfor, kan eventuelle tvister også avgjøres for enhver kompetent domstol i landet der kunden er hjemmehørende. Ved oppkjøp må tvister avgjøres av en alminnelig domstol med Oslo tingrett som første instans.


Kjøpsvilkårene ble fastsatt av SP 1. mai 2022


Teknologi for kreative mennesker er vår lidenskap.

Vi i SP elsker kreativitet, og vårt fokus er å tilby produkter av høy kvalitet til folk som er interessert i teknologi. Med personlig service og ekspertrådgivning skaper vi løsninger som er skreddersydd for deg og ditt formål – til gode priser.

Let's be friends!
Abonner på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på hva som skjer i teknologibransjen! Hvis du skriver inn e-postadressen din og begynner å abonnere, godtar du å motta nyhetsbrev fra Scandinavian Photo. Som abonnent får du eksklusive tilbud, siste nytt fra ledende varemerker i bransjen og massevis av inspirasjon til e-posten din.

Ditt samtykke er frivillig og du kan når som helst melde deg av eller trekke tilbake samtykket ditt. Les mer om vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter i vår personvernerklæring.

Handlevogn

Handlevogn

Din handlevogn er tom!

Totalt: 0 produkter
0 NOK

Liker

Liker

Ønskelisten er tom

Totalt: 0 produkter
0 NOK

Del handlevogn

Lagre lenken til senere, send den til en venn eller del den i communityet.

Navngi handlevognen
Lenke til handlevognen