Levering og lagerstatus
Startsiden / Kundeservice / Levering og lagerstatus
Her kan du lese mer om våre leveringsalternativer og se hvilket som passer deg best. Du finner også informasjon om lagerstatus, delvis levering, varsling, uavhentet bestilling, sporing, feillevering og transportskader. |
Godt å vite
Leveringstidene som er angitt gjelder kun for produkter som er på lager. Alle leveringsalternativer krever identifikasjon eller signering når du mottar eller henter bestillingen. Alle nettbestillinger sendes fra vårt nettlager med valgt leveringsalternativ. Lagersaldo for butikk gjelder for kjøp direkte i butikk.
Leveringsalternativer
I samarbeid med Bring og Posten tilbyr vi pakke til hentested, pakke levert hjem, pakke til bedrift og levering til vår butikk i Oslo.
Leveringsalternativene som vises i kassen, avhenger av detaljene du oppgir – alternativene kan for eksempel variere avhengig av om du handler som privatperson eller som foretak.
Pakke til hentested
Din bestilling leveres til nærmeste postkontor/post i butikk. Pakken kan ha maks vekt på 35 kg og maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm. Dersom pakken er større eller tyngre enn maksgrensen vil det tilkomme spesialfrakt, kontakt oss på 21 65 98 40 for frakttilbud.
Levering med Bring/Posten
2-4 virkedager (Varene må finnes på vårt nettlager)
99 kroner (Fri frakt ved kjøp over 3 000 kroner for deg som privatkunde)
Pakke levert hjem
Din bestilling leveres hjem på døren på kveldstid. Pakken kan ha maks vekt på 35 kg og maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm. Dersom pakken er større eller tyngre enn maksgrensen vil det tilkomme spesialfrakt, kontakt oss på 21 65 98 40 for frakttilbud.
Levering med Bring/Posten
2-4 virkedager (Varene må finnes på vårt nettlager)
129 kroner
Bedriftspakke / Pakke til bedrift
Levering på døren til din bedrift, tilbys kun bedrifter innlogget på en kundekonto. Organisasjonsnummer må oppgis. Pakken kan ha maks vekt på 35 kg og maks format: 240 cm lengde, eller lengde + omkrets = 360 cm. Dersom pakken er større eller tyngre enn maksgrensen vil det tilkomme spesialfrakt, kontakt oss på 21 65 98 40 for frakttilbud.
Levering med Bring/Posten
1-3 virkedager (Varene må finnes på vårt nettlager)
99 kroner
Levering til Tech Hall i Oslo
Leveres som standard nettordre fra vårt lager i Sverige til henting i vår butikk, uavhengig om varen(e) er på lager i butikken. Vennligst vent med å hente ut din ordre til du har fått hentemelding. Må hentes ut innen 7 dager etter hentemelding.
Leveres til vår butikk i Oslo.
2-4 virkedager (Varene må finnes på vårt nettlager)
Fri frakt
Lagerstatus
Her kan du lese mer om hva lagerstatusen til et produkt betyr, og få svar på om produktet er på lager, om det bestilles fra leverandøren og om det er en estimert leveringstid.
Finnes på lager
Produktet er på lager og kan leveres umiddelbart med våre forskjellige leveringsalternativer.
Forventes på nettlager år-måned-dag
Produktet er ikke på lager, men forventes å ankomme fra leverandøren på den angitte datoen.
Forventes på nettlager i begynnelsen/midten/slutten av måneden
Produktet er ikke på lager, men forventes å komme inn fra leverandøren i begynnelsen, midten eller slutten av den angitte måneden.
Bestilt, ukjent leveringstid
Produktet er ikke på lager, men er bestilt fra leverandøren til oss. Når du har fullført kjøpet, vil vi informere deg fortløpende om statusen på bestillingen din.
Bestilles fra leverandør, levering innen X-X dager
Produktet er på lager hos leverandøren og bestilles spesielt for deg når du har fullført kjøpet. Leveres innen det angitte antallet dager.
Bestilles fra leverandør til deg
Produktet er ikke på lager og bestilles fra leverandøren spesielt for deg. Dette betyr at leveringstiden kan ta lengre tid enn normalt. Når du har fullført kjøpet, vil vi informere deg fortløpende om statusen på bestillingen din.
Ukjent leveringstid
Produktet er ikke på lager og er ikke bestilt fra leverandøren ennå.
Kan ikke kjøpes
Produktet kan ikke bestilles, noe som for eksempel kan skyldes at produktet er tatt ut av sortimentet, at det er et kampanjeprodukt som er utsolgt, eller at det er et produkt som bare kan forhåndsbestilles og ikke har en pris ennå.
Dellevering av bestillingen
Hvis bestillingen din inneholder flere produkter, hvorav noen ikke er på lager hos oss, vil vi sende produktene i flere leveranser til deg. Vi gjør dette for å sikre at du mottar produktene dine så raskt som mulig. Delvis levering skjer helt uten ekstra kostnad for deg. Du betaler bare for leveringsalternativet du valgte ved bestilling.
Du vil motta separate leveringsbekreftelser via e-post for hver dellevering. I vedlagte pdf av e-posten kan du se hvilke produkter som er sendt fra oss.
Ankomst
Har du valgt levering til hentested?
Du mottar en e-post fra Scandinavian Photo når pakken sendes fra vårt lager. Dette krever at du har registrert din e-postadresse på din ordre eller kundeprofil. Når pakken ankommer ditt lokale utleveringsted vil du motta en elektronisk hentemelding eller hentelapp per post fra Posten Norge.
Har du valgt pakke levert hjem?
Når pakken er sendt fra vårt lager vil du få beskjed fra Bring/Posten om forventet utleveringsdag, med sporingslenke, på SMS eller e-post. Via sporingslenken kan du endre utleveringsdag.
Har du valgt å hente i butikk?
Om du velger å hente din ordre i vår butikk, vennligst vent med å hente ut din ordre til du har mottatt hentemelding. Henteordre pakkes som standard på vårt nettlager i Sverige og leveres ferdig til henting i vår butikk, selv om varen finnes på lager i vår butikk i Oslo
Uavhentede bestillinger
Hvis du har lagt inn en bestilling hos oss som du ikke har hentet på hentestedet eller butikken vår, eller hvis adressen du har oppgitt for hjemlevering er feil, belaster vi et gebyr på minst 295 NOK. Dette gjelder også budleveranser. Summen tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt. En bestilling som ikke er hentet anses ikke å være utøvelse av angreretten.
Spor din bestilling
Har du valgt levering med Bring/Posten?
Hvis du har valgt levering med Bring/Posten du kan spore bestillingen din via lenken som sendes til deg via e-post. Du kan også bruke ordrenummer som starter med ENOxxxxxxx eller NFxxxxxxx for å spore din ordre på Bring/Posten sine sporingssider.
Du vil få informasjon om hvor langt pakken har kommet og sporing er tilgjengelig først etter at den er skannet inn på en av Brings terminaler. Dersom du ikke mottar hentelapp fra Posten eller melding på mobil, men ser at pakken har ankommet ditt lokale postkontor, kan du ta med kollinummeret og ID-kort til utleveringssted, og hente den ut der.
Har du valgt å hente pakken din i butikken vår?
Hvis du har valgt å hente i butikken, kan ikke bestillingen spores. Vi sender deg et varsel via sms når pakken er tilgjengelig for henting i butikken du har valgt.
Feil ved levering, transportskader
Når du henter eller mottar pakken din, er det viktig at du ser etter mulige feil i forsendelsen eller transportskader.
Hvis du finner ut at leveransen din er feil eller at produktet ditt er skadet, må du kontakte vår kundeservice så snart som mulig. Send en e-post til info@scandinavianphoto.no med kvitteringen, informasjon om feilen og bilder av produktene i originalemballasjen.
Hvis du oppdager en transportskade, må du umiddelbart rapportere skaden til leveringsstedet eller transportøren som har levert pakken til deg. Du må også kontakte vår kundeservice. Ved skjult skade må du kontakte oss innen 7 dager, ellers kan du ikke gjøre krav på transportskaden.